Pádel: Regulamento, técnica ,táctica instalacións e material.
O pádel é un deporte de raqueta que se xoga en parella xeralmente, pero tamén se pode xogar individualmente, hoxe imos profundizar no seu regulamento, técnica e táctica.
Para realizar xogar ao padel e preciso contar co material necesario, este é:
-A pala: Esta componse de duas partes, chamadas "cabeza" e "puño".
A cabeza da pala de padel ten un largo variable, ainda que entre a cabeza e o puño non poden esceder de 45,5cm , o ancho máximo de esta parte da pala debe de ser de 26 cm, e o grosor debe de ser de 38mm como máximo.
Por outra banda, o puño da pala debe ter un máximo de 20cm de largo, un ancho máximo de 50 mm y 50 mm de grosor como máximo.
Cando se realice o control da pala, haberá un 2,5% de tolerancia respecto ao grosor.
A superficie que está destinada ao golpeo da bola, atopase perforanda, ainda que o número de perforacións que ten non está limitado o seu diametro si que o está permitindos de 9 a 12 mm de diametro en cada perforación . Tamén na superficie de golpeo, existe a posibilidade de, nunha superficie de 4 cm dende o exterior poda haber perforación de diferente forma e tamaño sempre que non afecte as condiciónsdo xogo.
Non se permitirá que a pala teña obxetos adheridos, soamente esos que impidan o deterioro, vibracions da pala ou sirva para destribuir o peso, todos os obxetos que seña adheridos a pala deben ser razonables en medidas de colocación e e medidas .
Tamén deberá dispoñer dunha corda de sujección, non elástica, que sujete a pala a muñeca, cullo uso é obrigatorio, deberá medir un máximo de 35 cm.
-A pelota: Para competicións as pelotas deberán ser aprobadas para poder ser usadas, estas deben de ser unha esfera de goma coa superficie recuberta por unha superficie uniforme de cor branco ou amarelo .
O diametro da pelota debe de medir entre 6,35 e 6,37 cm e o seu peso debe de ser entre 56 e 59,7 gramos , por outra banda o seu rebote debe de ser entre 135 e 145 cm ao deixala caer aunha superficie dura dende 2,54 m e a sua presión interna debe de estar comprendido entre 4,6 kg e 5,2 kg por cada 2,54 cm cuadrado.
-A pista: O padel xogase nun campo rectangular que estará cerrado este medirá 10 metros de largo por 20 de ancho , na metade de este atopase a rede que estará a unha distancia de 6,5 metros das líneas de servicio, a area entre as lineas de servizo e a rede está dividida por una linea perpendicular chamada linea central de saque que divide o campo en duas mitades iguales, esta linea prolongase 20 cm mais da linea de servizo . Todas as lineas terán un ancho de 5 cm e serán de cor blanca ou negra preferentemente. A altura minima da parede debe de ser de 6 metros en todas as superficies, ainda que en novas construcción sugierese que o minimo de altura sexa 8 metros
A rede ten unha altura de 0,88 metros (elevase nos extremos ata os 0,92 metros) e unha lonxitude de 10 metros, esta esta suspendida por un cable metálico de 0,01 metros de diametros, os extremos da rede están unidos a os postes, este mecanismo debe de estar inxeniado para que se a rede se solta, non dañe a integridade dos xogadores.
A rede debe de estar rematada cunha banda superior de cor branco, dunha anchura de 5 ata 6,3 centímetros, a rede debe de quedar totalmente extendida para que ocupe todo o espazo de entre os postes.
Admitense dous tipos de cerramentos laterales, de cristal e de malla metalica, dos cales existen duas variantes de cada un.
Malla metalica: Está composta por zonas escalonadas de parede nos dous extremos de tres metros de altura por dous de lonxitude o primeiro paño, e dous metros de altura por dous de lonxitude o segundo paño, as zonas de malla metalica completan o cerramento hasta os 3 metros de altura nos 16 metros centrales e 4 metros nos dous externos.
Na outra variante da parede lateral , pasaria o mesmo, so que a malla ,metálica completa 4 metros en toda a lonxitude do cerramento.
No caso do cerramento con cristal, sucederian as mesmas duas variantes.
-Reglas:
A puntuación: Existen dous metodos de puntuación:
-Con vantaxe: Cando unha parexa executa o seu primeiro punto, cantaranse 15, ao ganar o segundo punto cantaran 30, no seguinte punto cantaranse 40 e no segunte cantarase "Xogo" , coa excepción de que as duas parexas ganaron 40 puntos, en ese caso denoinariamolo como "iguais" e ao seguinte tanteo chamariamoslle "vantaxe" e se o mesmo que fixo o punto anterior consigue este, gañaria, de non se así, seguiria o xogo e se se volvera a dar o caso de que volvesen a quedar iguais, repetiriase a vantaxe ata que gañase unha parexa .
A parexa que primeiro gane 6 xogos será a vencedora, sempre que teñan un minimo de 2 sets de vantaxe, en caso de empatar a 5 sets xogaranse outros dous partidos ata que se gane por 7-5 , no caso de que se empate a 6 sets, aplicariase un "tie-.break" o desempate.
Os partidos serán ao mellor de 3 sets e no caso de empate a un set poderáse xogar o terceiro set sin aplicar o desempate sempre que se pactase así anteriormente
-Punto de oro: É un metodo de tanteo sen vantaxe o cal se puntua da seguinte forma:
-Ningun punto: Cero
- Primeiro punto: Quince
- Segundo punto: Trinta
- Terceiro punto: Coarenta
- Cuarto punto: Xogo
Se as duas parexas están empatadas a coarenta puntos cada cantarase "iguais" e xogarase o punto decisivo, ao que lle chamaremos punto de oro, para este punto a parexa restadora decide de que lado quere recibir o saque, e non poderá intercambiar posicions , en competicións mixtas, o xogador deberá restar sobre a persoa do seu mesmo sexo.
-Morte subita ou "tie-break": Cantanse os segintes puntos, 1, 2, 3,4 ,5 , 6 e 7.
Ganará o primeiro que chegue aos 7 puntos, sempre que teña dous de vantaxe, de ser preciso, continuarase co xogo hasta conseguir esa diferenza.
O tie-break empezará sacando o xogador que corresponda segundo o orden seguido no set, dende o lado dereito da sua pista , xogandose un so punto, a continuación xogaranse dous puntos, respetando a orde de saque que mencionamos antes, empezando dende a esquerda, o vencedor do tie-break anotará o set por 7-6 .
No seguinte set,empezará sacando o xogador que da parexa que non sacou anteriormente.
Existen tamen metodos de puntuación alternativo:
Estos son tanteos a un set, estos serian:
- Sets a catro, ou mini sets: A parexa que gane catro xogos ganará o set, sempre que leve dous de vantaxe , no caso de que non teña esa vantaxe, xogarase un tie-break de desempate.
- Tie-break decisivo do partido (7 puntos): Cando o tanteo do partido chegue a sets iguais, realizarase un tie-break para decidir o gañador do partido, esto, sustituye ao ultimo set .
-Super tie-break de decisivo do partido (10 puntos): Candose alcance o empate a sets, xogarase un tie-break a 10 puntos que sustituirá o ultimo set, os primeiros que alcancen os 10 puntos con dous de diferenza, gañaran o partido.
-Os tempos:
Os tempos no padel, están rexidos por unha serie de normativas, as cuais explicaremos a continuación:
-O xuez arbitro dará por perdido ao partido a calquera parexa que non se presente na sua pista 10 minutos despois da hora programada para o partido , salvo que o considere causa de forza mayor.
-O peloteo de cortesia cos rivais terá unha duración de 5 minutos e é obrigatorio.
-O xogo deberás ser continuo dende que empeza, ata que remate, polo tanto o partido nunca de debera de retrasar ou parar co fin de que o xogador recupere forzas, ou reciba instruncións ou consellos.
-Ente puntos o maximo tempo permitido son 20 segundos.
-Concederase un total de 90 segundos para cambiar de lado do campo ao final do xogo, Despos de cada xogo de cada set e durante o tie-break o xogo deberá ser continuo e cambiaran de lado sin ningun tipo de descanso.
-Ao final de cada set concederase un descanso de 120 segundos como máximo
-Os tempos anteriores empezan cando acaban un punto e finalizan cando se inicia o servizo do seguinte punto.
-Se por consecuencias ajenas ao xogador , roupa, calzado ou material necesario para a competición se estraga, concederaselle un tempo razoable para salucionar o problema.
-Sempre que se anuncie antes de dar comenzo o partido, poderase dar un numero de descansos para que os competideres vaia ao baño ou se cambien de roupa.
-Concedense 20 segundos para o cambio de campo no tie-break.
-Sempre que o partido teña que quedar en suspensión por consecuencias ajenas aos xogadores, como poden ser, tormentas , choivas, falta de luz, etc. Ao renaudarse o partido os xogadores terán dereito a un peloteo de cortesia sempre que se cumpla o seguinte:
1-Hasta os 5 minutos de suspensión no habrá peloteo
2-De 5 a 20 minutos de suspensión, 3 minutos de peloteo.
3-O partido deberáse ranudar donde e como se suspendeu, e decir, cos mesmos puntos, mesmos sets, mesmo orde de saque...
4-Si a suspensión e debido a falta de luz natural, deberá pararse cando a suma dos xogos seña par no set que se está xogando, para que se reanude o xogo con ambas parexas no mesmo lado no que se atopaba cando se produxo a suspensión.
-No caso de que o xogador se lesione ou esteña afectado por unha condición medica tratable otorgaranselle 3 minutos para a sua atención ou a recuperación, pode volver a recibila nos seguintes dous descansos pero dentro do tempo reglamentario, se esa suspensión se realiza no descanso podera recibir 3 minutos para atención medica podendo recibila nos seguites dous descansos pero co tempo regramentario. Esto solo podrá dispensare una vez jugador e non poderá cedelo ao compañeiro.
No caso de que o acidente non seña consecuencia do xogo, o arbitro xuez poderá decidir baixo o seu criterio o tempo de suspensión o cal non pode superar os 15 minutos.
-Se o xogador ten unha ferida sangrante non poderá seguir xogando.
-A posición dos xogadores:
Cada parexa colocarase a un lado do campo un ao lado do outro enfrente da rede, o xogador que pon a pelota en xogo sacaia e o que responde "resta" a pelota. O xogador que vaia a restar poderase colocar na parte do seu campo que queira , sempre dentro do terreno de xogo.
-A elección de campo e servizo:
Para decidir esto, realizarase un sorteo, a parexa gañadora de este poderá elexir entre:
a) Sacar ou restar, en este caso o rival elixirá o campo
b) O campo, en este caso o rival elixirá entre sacar ou restar
c) Pode solicitar aos rivais que elixan primeiro
Unha vez realizado o sorteo o arbitro comunicará as duas parexas quen é o primer sacador e o primer restador.
-Os cambios de campo:
Estos realizaranse cando a suma dos xogos disputados en cada set seña impar.
No tie-break cambian de campo cada seis tantos
De cometerse un erro e non cambiarse de campo, os xogadores cambiaran de campo nada mais decatarse do erro, volvendo así a xogar con normalidade , os tantos que se contaron anteriormente teñen validez , no caso de que se realizase un primer servicio antes de decatarse de erro, so se terá dereito a un servizo mas.
- O saque ou servizo:
Este tamén ten unha serie de normas que se deben coñecer e cumprir para o cerrecto desemvolvemento do xogo:
-Todos os puntos se nombraran antes do saque
-Se o saque é fallido otorgarase un segundo saque
-O servidor debe estar detras da linea de saque
-O xogador botarea a pelota para realizar o saque
-O servidor non poderá tocar cos pes a linea de saque nin a linea imaxinarea que sería a continuación da linea central
-Debese de sacar en diagonal e a bola debe de pasar por encima da rede, dando o primer bote no cadro de recepción
-A hora de sacar o xogador que efectue o saque non podera, camiñar, correr, saltar ou facer pequenos movementos cos pes.
- Considerarase efectuado o saque no momento en que se lle dé a pelota ou se efectue un intento de darlle.
-A parexa que vaia a poñer a pelota en xogo poderá decidir que integrante da parexa o realizará
-O sacedor non realizará o saque asta que o restador esteá listo, este intentará adaptarse ao ritmo do sacador, si se intentou restar o saque, non se poderá alegar que non se estaba preparado.
-Faltas de servizo:
-Considerase falta se o xogador falla o intento de darlle a bola
-A pelota bota fora do cadro de recepción
-A pelota golpea ao servidor, ao seu compañeiro ou calquer obxeto que leven
-A pelota bota no cadro de recepción e toca a parede antes dun segundo bote
-A pelota bota no cadro de recepción e sae directamente pola porta nunha pista sen zona de seguridade
-O resto:
-Debese esperar a que a pelota bote no cadro de recepción e restala antes de que bote unha segunda vez
-A parexa que reste en primer lugar decidirá quen restará en primer lugar e farao a mesma persona asta rematar o set
-Técnica:
Para dominar os golpes básicos do padel é preciso realizar un bo agarre da pala, para esto agarraremos a pala pola empuñadura rodeandoa completamente coa nosa man como se "estivesemos agarrando un machete"
Unha vez realizado un correcto agarre poderemos egercer golpes con mayor control e precisión, ahora si pasaremos a describir os golpes basicos de padel:
-O saque: Como xa dixemos anteriormente, para realizar o saque deberemos deixar botar a pelota ao noso lado e cando esta regrese co bote a altura da nosa cadera golpearemola coa pala
-Golpe de dereito: É un golpe sinxelo e realizase devolvendo a pelota coa raqueta totalmente vertical, buscando non darlle efecto a pelota
-Golpe de revés: En este casoa a traxectoria da pala buscase se seña igual que a do golpe de dereito, pero tendo en cuenta que damos o golpe dende o lado oposto, polo que debemos tomar apoyo firme coa perna do lado que se golpé
-Golpe de dereito cortado: En este caso a diferencia do golpe de dereito común, buscamos imprimir efecto a bola, golpeandoa de arriba a abaixo . No seguite video podemos ver a partir do minuto 2:35 como efectua o golpe de dereito cortado.
-Golpe de revés cortado: O obxetivo é exactamento o mesmo que no caso anterior, a execución do movemento tameén seria a mesma, o unico que cxambiaria e o posicionamento do golpe xa que se deberá de dar de revés.
-Volea: É un golpe ofensivo que se realiza dende a rede, imprimidolle unha traxectoria descendente da bola, este golpe podese efectuar tanto de dereito ou de revés.
-Contraparede: Este é un golpe defensivo que se realiza cando non temos posivilidade de dovelver a bola, esta realizase golpeando a bola na parede do fondo coa forza suficiente para que pase ao campo rival.
-Globo: Ao igual que en badminton o globo é un golpe defensivo cunha traxectoria ascendente que envia a pelota hacia o final do campo rival.
-Smash: É un golpe ofensivo cunha traxectoria descendete e moi rápida
- Saída de parede: Realizase dende o fondo da pista para devolvela ao campo contrario, a pelota revotou na nosa parede e cando está a nosa altura devolvemola ao campo contrario con forza.
Cabe resaltar que para realizar todos estos golpes con eficacia debemos ter unha boa posición básica durante o xogo, para adoptar esta posición agarraremos a pala con ambas mans e felionaremos lixeiramente as pernas, estrando así preparados para sair pola pelota
.
-Táctica:
Como en todos os deportes é moi importante unha boa táctica para poder optar a victoria, algunhas cuestions tácticas:
-Realizar un xogo cerca da rede, xa que a zona que mas cerca da rede se atopa denominase zona de ataque debido a que será mas complicado responder os golpes dende esa zona.
-Coñeces ao rival e os seus puntos floxos, atacar sempre ao membro do equipo mais debil e realizar golpes oportunos en cada momento, sen deixar pasar un punto.
-Derixir a pelota hacia os pes do rival e cun golpe baixo para dificultar a resposta.
-Xogar dende atras a hora de defender, e utilizar os golpes adecuados para poder devolver a bola
-Xogar en paralelo para así ter mais tempo de racción
No hay comentarios:
Publicar un comentario