Tenis de mesa: Regulamento técnico, táctica, instalacións e material

Introducción:

 O tenis de mesa é un deporte de raqueta o cal se pode disputar individualmente ou por parexas . Este deporte convirtiuse en deporte olímpico en 1988 e hoxe falaremos como indicamos no titulo, do seu regulamento técnico, a táctica de este deporte, as instalacións e o material necesario.


Material: 

 -A mesa:  Esta é a superficie de xogo, a cal, deberá de ser rectangular, pode estar fabricada de calquera material e deberá proporcionar un bote uniforme.

Esta será de unha cor oscura, uniforme e mate, e contará cunha linea lateral a cal será de cor branca.

En xogo individual, a superficie de xogo estará dividida pola rede, en dous campos iguais.

Para o xogo doble, dividiranse esos campos en duas medias metades iguais, as cales delimitará unha linea de cor branca a cal se considerará parte do mediocampo dereito.


-O conxunto da rede: Este conxunto basease na rede, a sua suspensión e os soportes, incluindo as fixacións da mesa.

Estará suspendida por unha corda no centro da mesa, os extremos de esta estarán unidos a mesa polos soportes de arriba a abaixo, e a parte inferior da rede estará en toda a sua lonxitude o mais preto posible da superficie da mesa.



-A pelota: A pelota deberá de ser esférica, de celuloide ou un material plastico similar, esta deberá de ser de cor branca ou laranxa, e deberá de ser sempre mate.



É importante destacar que os xogadores non elixirán as pelotas na area de xogo, esta será escollida polos xogadores cando sexa posible e antes de empezar o partido, para ser con esa pelota coa que se dispute o xogo, de non escollerse antes de entrar a area de xogo ou non poñerse deacordo co compañeiro, a xogarase cunha escolliada ao azar polo arbitro, se a pelota é dañada durante o partido, será remplazada por unha das que se escolleron anteriormente, ou por unha tomada ao azar polo arbitro,de non estar dispoñible ningunha. 

 -A pá: Esta pode ser de calquer tamaño, forma e peso, o único requisito é que a folla seña plano e rixido, do cal o 80%  do grosor da folla será de madeira natural. A folla tamén pode estar reforzada por unha capa de un material fibroso como pode ser a fibra de carbono, de vidrio ou o papel prensado.


O lado da pá que se usa para golpear a pelota debe de estar recuberta con goma de picos, os cales miren para fora ou con goma sanwich cos picos indeferentemente hacia fora ou hacia dentro. O recubrimento chegará hasta os limites da folla sen sobrepasalos, ainda que a parte mais cercana ao mango da pá pode quedar sen cubrirse ou cubrirse con calquera outro material.
Tamen cabe destacar que se poden permitir leves alteraciones na continuidade da superficie ou na uniformidade da cor debido a roturas acidentais ou de uso, esto sempre que as caracteristicas da superficie non sufran cambios significativos. Antes do inicio do partido e cada vez que a pá seña cambiada no mesmo, o xogador mostrará aos seus rivais e ao arbitro e deixará que a revisen.


É importante destacar que os xogadores non elixirán as pelotas na area de xogo, esta será escollida polos xogadores cando sexa posible e antes de empezar o partido, para ser con esa pelota coa que se dispute o xogo, de non escollerse antes de entrar a area de xogo ou non poñerse deacordo co compañeiro, a xogarase cunha escolliada ao azar polo arbitro, se a pelota é dañada durante o partido, será remplazada por unha das que se escolleron anteriormente, ou por unha tomada ao azar polo arbitro,de non estar dispoñible ningunha. 

O servizo: 
Da comenzo coa pelota descansando na palma da man aberta, o xogardor que realice o saque (servidor) lanzará a pelota hacia arriba verticalmente unhos 16 cm,  tras este acto o servidor golpeará a pelota de forma que esta bote unha vez no seu campo e outra no do rival, en caso de que o xogo seña de dobles, o servidor deberá servir en diagonal.
O servizo debe de facerse de forma clara para que o arbitro ou o asistente de arbitro podan estar seguros da legalidade de este, de non ser así o arbitro ou o asistente poderán intervir o xogo para dar un aviso ao servidor, pero esto só no primeiro xogo, logo de eso, calquera servizo que non sexa claramente reglamentario será considerado incorrecto.


Na devolución da pelota tras o servizo, esta so poderá tocar no campo rival dando así un só bote.

A orde de xogo:
En partidos individuais a orde de xogo está clara, o servidor pon en xogo a pelota e o receptor devolvea hasta que algún dos dous consiga facer punto.
En partidos de dobles o servidor poñerá en xogo a pelota, e o receptor devolverá , o compañeiro que non efectuou o saque deberá devolvela, e no outro equipo, o xogador sobre o cal non se realizou o servizo será o encargado de devolvela, en outras palabras non pode devolver a pelota duas veces seguidas o mesmo xogador. 



O xogador que realice primeiro 11 tantos será o gañador, a menos que ambos xogadores conseguisen 10 tantos, en ese caso deberá gañar con 2 puntos de diferenza.
O partido deberá de ser ao mellor de calquera numero par. 

Orden do servizo , recepción e lado:
Realizarase un sorteo que decidirá o dereito a elexir o orden inicial, recibir o lado da mesa , o gañador de este sorteo decidirá se empezar servindo, recibindo ou o lado da mesa no que empeza, mentras que o perdedor terá a outra elección.
Despois de dous tantos anotados os receptores pasaran a ser servidores e polo tanto os servidores pasan a ser receptores, a non ser que ambas parexas ou xogadores anotasen 10 tantos.
En cada xogo de un partido de dobres, a parexa que ten dereito a servir primeiro, elixe quen dos dous empezará servindo mentras que a parexa receptora decidirá quen recibirá a bola primeiro. Logo de esta decisión, o primer o primer receptor será o servidor do xogo anterior.
O xogador ou a parexa que sirva primeiro nun xogo, recibirá en primer lugar no seguinte xogo , este orde cambiarase no ultimo xogo posible, cando unha parexa anote 5 tantos.
O lado da mesa irase rotando a medida que os xogos vaian avanzando.

Erros na orde de servizo, recepción ou lado:

Se un xogador sirve ou recibe fora do seu turno, o arbitro interrumpirá o xogo para advertir do erro, unha vez quede advertido o erro, reanudarase o xogo coa orde correcta.
Se os xogadores non cambiaron de lado, o arbitro parará o xogo para advertirdo erro, e reanudarase de novo na orde correcta.
En ambas situacións, a puntuación manterase da mesma maneira que antes de interrumpir o xogo.

Instalacións: 
O espazo de xogo será rectangular, non será menor de 14 metros de largo , 7 de ancho e 5 de alto, ainda que as catro esquinas poden ser sustituidas por vallas de 1,5 metros de largo. Estas medidas poden cambiar en caso de que seña unha competición para persoas en silla de rodas, en ese caso o espazo de xogo mediria 8 metros de largo e 6 metros de ancho.
A area de xogo estará delimitada por vallas todas da mesma cor e dun alto de 75 cm, que separen as areas contiguas dos espectadores 

Oficiales de partido:
Nas competiciones regladas de tenis de mesa, teremos:
 -Xuiz arbitro
 -Arbitro: Estará sentado ou de pe en linea coa rede  
 -Arbitro asistente: Estará sentado en frente do arbitro, no outro lado da mesa 
 -Contador de golpes: 
 
Quencemento: 
Os xogadores está autorizados a practicar na mesa do partido dous minutos antes de que este de comezo, esto so poderá de ser prolongado polo xuiz arbitro.
Durante os descascansos normais , os xogadores non poderán practicar na mesa, sin embargo, en unha suspensión de urxencia do xogo, o xuiz arbitro podería autorizar a pelotear en calquera mesa, incluindo a do partido, ou tras a rotura de unha pelota ou raqueta durante o partido, para testear o material, ainda que en esta ultima ocasión non sería mais que unhas cantas xogadas de peloteo.

Interrupcións do partido:
O xogo debe de ser continuo durante todo o partido excepto en:
 -Todos os xogadores teñen dereito hasta un minuto de descanso entre xogos sucesivos de un partido.
 -Breves descansos para utilizar a toalla despois de cada seis tantos dende o inicio de cada xogo.
 -Cambio de lado ante o posible ultimo xogo do partido.

Técnica: 

 -Tipos de agarre:
   -Agarre oriental: O pulgar e o indice suxeitan a cara frontal da pá mentras o resto dos dedos se plegan na traseira.
 

   -Agarre europeo: Suxeitase a pala entre o pulgar e o indice e o resto dos dedos emvolven o puño.



 - O saque: O xogador debe de soster a pelota na palma da man, con esta plana e aberta, o xogador debe de lanzar verticalmente a pelota hacia arriba, por detras da linea de fondo (15 cm como minimo para que o saque sexa legal), o golpe debe de ser tamen por detras da linea de fono, e debe de botar a pelota unha vez no campo do xogador que a sirve e outra no do xogador que recibe o saque, esto debe de facerse en diagonal. 
 -Golpe de dereito: É un dos catro golpes básicos do tenis de mesa, este consiste en golpear a pelota de fora hacia adentro, mantendo a pala nunha posición recta se non se pretende imprimir efecto.


 -Golpe de reves: Este golpe realizase de igual maneira que o golpe de dereito, a superficie da pá debera estar recta para non imprimir efecto, e o brazo irá dende fora hacia adentro, este golpe realizarase cando a pelota é enviada cara o lado contrario ao que se ten a pá.
-Tospin: Este golpe busca principalmente imprimir efecto na pelota, as rodillas deben de estar flexionadas e brazo debe ir escendido e finalizar sobre a frende, dano así un golpe amplio, esto podese facer tanto de dereito como de reves, a pá debe de ir inclinada para dar efecto.


A continuación deixarei un video no que se poden observar os diferentes golpes mais detenidamente.



Táctica:
Como en todo deporte, para ter unha boa táctica é importante coñecer tanto as nosas devilidades e fortalezas como as do rival para así poder atacar aos seus puntos debiles.
Tan importante é o mencionado anteriormente como o analisis do xogo do rival no mesmo partido, é decir se o rival está prestando mais atención por exemplo a un golpe no que non é tan eficaz, sorprendelo cun golpe totalmente diferente cando non se o espere, e anticipar os seus posibles movimientos.


Bibliografía:


No hay comentarios:

Publicar un comentario

La activación.

 La activación se define como un estado general en que la persona para mantenerse atento y preparado, es necesario para realizar cualquier t...